Stowarzyszenie Robotyków SKALP wraz z Centrum Badawczo – Rozwojowym Currenda Lab. oraz Uniwersytetem Szczecińskim organizuje drugą edycję wydarzenia #hack4law w dniach 14-16.10.2022. W trakcie wydarzenia uczestnicy staną przed wyzwaniem zrealizowania w formie prototypowej aplikacji 1 z 4 wybranych zagadnień. Jak do nich podejść? To już zostawiamy kreatywności uczestników. Rozwiązania mają szansę być zaimplementowane w rzeczywistości.
Pierwsza edycja wydarzenia #hack4law odbyła się w dniach 01 – 03 października 2021 r., w formule online. Udział w #hack4law był darmowy i otwarty dla wszystkich chętnych pasjonatów programowania. To wyjątkowe wydarzenie składało się z 2 części – jednodniowych prelekcji oraz 24-godzinnego hackathonu programistycznego. Do wydarzenia zgłosiło się około 80 uczestników, z czego 43 zawodników, w tym 12 zespołów gościło w październikowy weekend podczas pierwszej edycji #hack4law. Prelekcje, które odbyły się pierwszego dnia wydarzenia i wygłosiło je 15 wybitnych prelegentów i prelegentek. 12 drużyn stanęło przed wyzwaniem opracowaniem aplikacji dla wybranego przez siebie jednego z czterech zagadnień: moduł anonimizacji danych, aplikację podpowiadającą kolejne czynności w sprawie, moduł wyboru idealnego arbitra oraz moduł odmiany nazwisk i nazw własnych przez przypadki.
#hack4law jest wydarzeniem partnerskim inicjatywy Perspektywy Women in Tech Summit 2022 – międzynarodowe spotkanie kobiet nauki, biznesu i technologii, które podzielą się z nami swoimi historiami, dorobkiem naukowym i wizjami przyszłości technologicznej świata. 7-8 czerwca 2022 w Warsaw Expo XXI i online – dwa dni pełne wiedzy, inspiracji i wymiany doświadczeń. Więcej informacji: www.womenintechsummit.pl. Darmowe bilety dla studentek i studentów uczelni technicznych! APLIKUJ: https://womenintechsummit.pl/grants/
💙💛 Solidarni z Ukrainą! 💙💛 Specjalne stypendia dla pochodzących z 🇺🇦 Ukrainy dziewczyn w STEM: darmowe bilety, podróż i zakwaterowanie w czasie Summitu!🇺🇦 APLIKUJ: https://womenintechsummit.pl/perspektywy-women-in-tech-for-ukraine/
Dołącz do 5,000 kobiet w branży tech & IT! Do zobaczenia na Perspektywy Women in Tech Summit 2022
#Perspektywy2022 #PerspektywySummit2022 #WomenInTechSummit #PerspektywyWomenInTechSummit2022 #StandWtihUkraine #womenpower #empowerment #shero #inspiration #technology #womenintech #climateneutral
Tricity Autonomous Vehicle Group to inicjatywa podjęta przez Stowarzyszenie Robotyków SKALP, której celem jest stworzenie trójmiejskiej społeczności związanej z pojazdami autonomicznymi W ramach TAVG organizowane są meetupy integrujące środowisko. Podczas spotkań swoimi doświadczeniami dzielą się przedstawiciele świata biznesu jak i naukowcy na co dzień pracujący z systemami pojazdów autonomicznych. Do udziału w spotkaniach zapraszamy zarówno profesjonalistów jak i entuzjastów zainteresowanych rozwojem technologii. W naszej społeczności każdy znajdzie coś dla siebie.
Stowarzyszenie Robotyków SKALP było partnerem podczas Nocy Innowacji organizowanej w ramach Festiwalu Cyfryzacji – imprezy organizowanej przez Fundację Digital Poland. Festiwal to największa polska inicjatywa informacyjno-edukacyjna. W tym roku, w ciągu 10 dni trwania festiwalu, dla uczestników przygotowano szereg atrakcji, aktywności, kursów, pokazów i wiele więcej.
Idee Festiwalu są bliskie działalności Stowarzyszenia Robotyków SKALP dlatego też chętnie zaangażowaliśmy się we współudział w tej imprezie, dodając swoją cegiełkę. Uczestnikom zaproponowaliśmy przede wszystkim skorzystanie z naszym zasobów edukacyjnych, kursów i wykładów dostępnych na naszym kanale na platformie Youtube. Dodatkowo odbyły się wirtualne spacery po naszym Laboratorium Robotycznym, podczas których uczestnicy mieli możliwość zobaczenia naszej prototypowni i posłuchania o nowoczesnych metodach szybkiego prototypowania.
Bałtyckie Bitwy Robotów to wydarzenie jedyne w swoim rodzaju, łączące turniej robotyki amatorskiej, konferencję, 40-godzinny robohackathon oraz pokazy robotyczne. W latach 2018 i 2019 wydarzenie przyciągnęło ponad 200 uczestników i tysiące odwiedzających. Turniej odbył się w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym i trwał nieprzerwanie przez 3 dni. Organizatorzy dostarczyli uczestnikom oraz odwiedzającym wiele godzin niezapomnianych emocji, a nad organizacją i bezpieczeństwem wydarzenia czuwało nieprzerwanie ponad 60 organizatorów i wolontariuszy.
Główną częścią wydarzenia był turniej robotyki amatorskiej. Składał się on z 12 konkurencji zgrupowanych w 5 kategorii. Drugą częścią wydarzenia był RoboHackathon, podczas którego drużyny konstruktorskie mając do swojej dyspozycji drukarki 3d, sprzęt elektroniczny i 40 godzin ciągłej pracy miały za zadanie zbudować zgodną z wymaganiami konstrukcję robota. Kończył się on finałową bitwą, gdzie zwyciężyła szybkość, spryt oraz wytrwałość. Wydarzeniu towarzyszyła konferencja “Kosmos i Roboty”, skierowana dla firm, startupów oraz zespołów studenckich, zajmujących się robotyką i technologiami kosmicznymi.
W edycji 2020, z powodu panującej pandemii, turniej robotyczny odbył się w formule zdalnej. Organizatorzy przygotowali dwa dni internetowej relacji, w ramach której odbyły się prelekcji konferencji “Kosmos i Roboty”, prezentowane były nadesłane prace konkursowe oraz zmagania zdalnej edycji Robohackathonu. W ramach turnieju odbyły się takie konkursy jak Miss/Mister Robot, czy konkurs plastyczny dla najmłodszych. Robohackathon również odbył się w formie zdalnej. Drużyny nadal mogły wziąć udział w 40-godzinnym zmaganiu, ale konstrukcje powstawały w dowolnym miejscu (w szkole, w mieszkaniu, w garażu sąsiada). Zamiast Wielkiej Bitwy finałowej uczestnicy musieli zaprezentować umiejętności swojego robota i wykonanie zadania w postaci krótkiego filmu. Relację z turnieju można obejżeć na naszym kanale YT oraz na facebooku. Strona wydarzenia
Hack4Change to hackathon odbywający się podczas pandemii Covid-19 w dniach 26-27 czerwca, skoncentrowany na rozwiązywaniu problemów dotyczących problemów środowiska w ujęciu odpowiedzialności społecznej, nowych technologii oraz wykorzystania zasobów naturalnych. Hackathon został zorganizowany przez fundację CODE:ME przy współpracy Instytutu Marka Kamińskiego, Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości oraz Agencji Rozwoju Pomorza. Nasze Stowarzyszenie zostało partnerem wydarzenia, a jednym z mentorów był Prezes naszej organizacji. Wydarzenie odbyło się w całości online i zebrało ponad 100 uczestników. Kilkuosobowe zespoły przez 24h przy wsparciu 30 mentorów mierzyły się z 3 wyzwaniami, z których każde dotyczyło poprawy warunków mieszkania na naszej rodzimej Ziemi. O projektach, które powstały podczas hackathonu możesz przeczytać na stronie wydarzenia.
Pierwszy zorganizowany wspólnie przez KN Gradient, SR SKALP oraz Gdański Park Naukowo-Technologiczny Hackathon dotyczący sztucznej inteligencji, który odbył się w dniach 18-19 stycznia 2020. Zespoły mierzyły się z 3 zadaniami, które wymagały od nich napisania algorytmu, który najlepiej rozwiąże określony problem. Uczestnicy mogli zmierzyć się z zagadnieniami takimi jak: przewidywanie czasu lotów samolotów, przetwarzania głosu oraz przewidywanie pogody. Przez 24h, prawie 200 uczestników programowało i trenowało swoje algorytmy, konsumując w trakcie ponad 1000 kawałków pizzy, a w przerwie biorąc udział w networkingu, rozmowach z mentorami czy zajęciach z jogi. Suma nagród w konkursie wynosiła aż 13 500 zł. Całe wydarzenie było okazją do spotkania się środowisk zainteresowanych Sztuczną Inteligencją zarówno osób prywatnych jak i środowiska biznesu. Kolejna edycja planowana jest na jesień 2022 roku. Śledźcie naszą stronę, aby nie przegapić nowej daty wydarzenia! Strona wydarzenia
Podobnie jak w 2018 roku tegorocznej edycji Bałtyckich Bitew Robotów towarzyszyła konkurencja w formie hackathonu. Uczestnicy startujący w 5 drużynach mieli 40 godzin na przygotowanie robota, który przetrwa aż 3 konkurencje, które zostały ujawnione dopiero na starcie konkursu, a były to: PAC-MAN polegający na jak największej liczbie naciśnięć przez robota przycisku znajdującego się na robocie drużyny przeciwnej, KING ON THE HILL, polegająca na wjechaniu na znajdujące się na planszy wzgórze i jak najdłuższe utrzymanie się na nim oraz FINAL BATTLE – polegająca na wypchnięciu przeciwników z planszy.
Robohackathon był jedną z konkurencji Bałtyckich Bitew Robotów w 2018 roku. Do konkursu przystąpiły 24 osoby wchodzące w skład 5 drużyn. Ich zadaniem było w ciągu 40 godzin zbudowanie od zera zdalnie sterowanego robota walczącego. Każdy z zespołów miał dostęp do części z elektroodpadów, m.in. silników oraz części od komputerów czy drukarek oraz nowe części elektroniczne, takie jak Arduino, mikrokomputer Raspberry Pi, moduły komunikacyjne i wiele innych. Do dyspozycji uczestników był również w pełni wyposażony warsztat plenerowy, w którym powstawały niesamowite konstrukcje mechaniczne oraz niebanalne obudowy. Dzięki partnerom wydarzenia na miejscu znajdowały się również drukarki 3d, wysokiej klasy sprzęt lutowniczy oraz pomiarowy.
Powstałe podczas zmagań roboty miały jedno zadanie- zwyciężyć w wielkiej bitwie finałowej. Po dwóch dniach zmagań, na sześciokątnym ringu stanęło do walki 5 konstrukcji wyposażonych w tajne bronie. Zadanie okazało się nie być łatwe. W starciu robotów liczyła się nie tylko moc silników i masa robotów, ale także jakość wykonania oraz spryt sterujących robotami operatorów.
Dodatkowo podczas całego czasu trwania konkursu drużyny były oceniane w takich kategoriach jak praca zespołowa, planowanie działań, pomysłowość, umiejętności, wygląd robota, oryginalność pomysłu, skomplikowanie konstrukcji oraz wykorzystanie dostępnych zasobów.
Hackathon z sieci neuronowych został przygotowany wraz z Kołem Naukowym Gradient. Był to typowo software’owy hackathon podczas którego uczestnicy mieli za zadanie przygotować projekt z wykorzystaniem sieci neuronowych. Wydarzenie odbyło się w Domu Technika dzięki wsparciu Naczelnej Organizacji Technicznej.
Impreza została zrealizowana przy współpracy z Hackerspace Trójmiasto. Wydarzenie o lekkiej tematyce, uczestnicy mieli 24 godziny aby skonstruować urządzenie elektronicze związane z tematyką świąt bożego narodzenia.
Pierwsza edycja Trójmiejskiego Turnieju Robotów odbyła się w 2009 roku. Był to drugi taki turniej w Polsce. Od tego momentu członkowie Studenckiego Koła Automatyków SKALP ( Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki, Politechnika Gdańska) co roku gromadzili się, aby wspólnie zorganizować konkurs. Dzięki zaangażowaniu studentów, turniej cieszył się z roku na rok coraz większą popularnością. Od 2015 roku wydarzenie było organizowane we współpracy z powstałym, niezależnym Stowarzyszeniem Robotyków SKALP. Rekordowa edycja przyciągnęła w 2016 roku 176 uczestników oraz prawie 400 widzów. Podczas turnieju odbywały się takie konkurencję jak: xSumo, Linefollower, Linefollower Turbo, Linefollower Enhanced, Freestyle, Micromouse. Po latach organizacji wydarzenia Stowarzyszenie Robotyków SKALP rozwinęło wydarzenie do Bałtyckich Bitew Robotów.
Oprócz organizowania własnych wydarzeń Członkowie SR SKALP biorą również udział w imprezach zewnętrznych. Do sukcesów należy zaliczyć:
- Pierwsze miejsce w Alexa Hackathon 2016 organizowanym przez firmę Amazon
- Pierwsze miejsce w Oriental Eovation Hackathon organizowanym przez firmę Blue Dot Solution
- Trzecie miejsce w Pomeranian Eovation Hackathon organizowanym przez firmę Blue Dot Solutions
- Drugie miejsce w Smart City Hackathon będący częścią Forum Wizja Rozwoju 2018