HACKATHONY

Jednym z ciekawszych obszarów działania Stowarzyszenia jest organizacja Hackathonów: konkursów podczas których uczestnicy dostają problem do rozwiązania oraz instrumenty wymagane do realizacji pomysłu.

NADCHODZĄCE

ROBOHACKATHON 2020

wrzesień 2020

Kolejna edycja Robohackathonu odbędzie się w dniach 25-27 września 2020. Tym razem będzie to wyjątkowa edycją, ponieważ cały hackathon odbędzie się online. Drużyny będą nadal mogły wziąć udział w 40-godzinnym zmaganiu, ale będą mogły budować swoją konstrukcję w dowolnym miejscu. Jak co roku, zadanie konkursowe zostanie opublikowane w piątek o godzinie 19 i rozpocznie rywalizację. Zamiast Wielkiej Bitwy finałowej uczestnicy będą musieli zaprezentować umiejętności swojego robota i wykonanie zadania w postaci krótkiego filmu. Więcej szczegółów na stronie wydarzenia.

AI GAMES

marzec 2021

🔥AI Games to wydarzenie, które pod jednym dachem zbiera 200 pasjonatów, specjalistów i entuzjastów AI i Machine Learningu by przez 24 godziny mogli rywalizować ze sobą w ciekawych i ekscytujących konkurencjach rozwiązujących rzeczywiste problemy!🔥

24 godziny tworzenia ciekawych rozwiązań z użyciem sztucznej inteligencji, mających realny wpływ na problemy biznesu, pod okiem doświadczonych mentorów, przeplatane pysznym jedzeniem w atmosferze zdrowej rywalizacji i dobrej zabawy!

Strona wydarzenia

POPRZEDNIE EDYCJE

Hack4Change

czerwiec 2020

Hack4Change to hackathon odbywający się podczas pandemii Covid-19 w dniach 26-27 czerwca, skoncentrowany na rozwiązywaniu problemów dotyczących problemów środowiska w ujęciu odpowiedzialności społecznej, nowych technologii oraz wykorzystania zasobów naturalnych. Hackathon został zorganizowany przez fundację CODE:ME przy współpracy Instytutu Marka Kamińskiego, Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości oraz Agencji Rozwoju Pomorza. Nasze Stowarzyszenie zostało partnerem wydarzenia, a jednym z mentorów był Prezes naszej organizacji. Wydarzenie odbyło się w całości online i zebrało ponad 100 uczestników. Kilkuosobowe zespoły przez 24h przy wsparciu 30 mentorów mierzyły się z 3 wyzwaniami, z których każde dotyczyło poprawy warunków mieszkania na naszej rodzimej Ziemi. O projektach, które powstały podczas hackathonu możesz przeczytać na stronie wydarzenia.

AI GAMES

styczeń 2020

Pierwszy zorganizowany wspólnie przez KN Gradient, SR SKALP oraz Gdański Park Naukowo-Technologiczny Hackathon dotyczący sztucznej inteligencji, który odbył się w dniach 18-19 stycznia 2020. Zespoły mierzyły się z 3 zadaniami, które wymagały od nich napisania algorytmu, który najlepiej rozwiąże określony problem. Uczestnicy mogli zmierzyć się z zagadnieniami takimi jak: przewidywanie czasu lotów samolotów, przetwarzania głosu oraz przewidywanie pogody. Przez 24h, prawie 200 uczestników programowało i trenowało swoje algorytmy, konsumując w trakcie ponad 1000 kawałków pizzy, a w przerwie biorąc udział w networkingu, rozmowach z mentorami czy zajęciach z jogi. Suma nagród w konkursie wynosiła aż 13 500 zł. Całe wydarzenie było okazją do spotkania się środowisk zainteresowanych Sztuczną Inteligencją zarówno osób prywatnych jak i środowiska biznesu. Kolejna edycja planowana jest na jesień 2022 roku. Śledźcie naszą stronę, aby nie przegapić nowej daty wydarzenia!

ROBOHACKATHON

maj 2019

Podobnie jak w 2018 roku tegorocznej edycji Bałtyckich Bitew Robotów towarzyszyła konkurencja w formie hackathonu. Uczestnicy startujący w 5 drużynach mieli 40 godzin na przygotowanie robota, który przetrwa aż 3 konkurencje, które zostały ujawnione dopiero na starcie konkursu, a były to: PAC-MAN polegający na jak największej liczbie naciśnięć przez robota przycisku znajdującego się na robocie drużyny przeciwnej, KING ON THE HILL, polegająca na wjechaniu na znajdujące się na planszy wzgórze i jak najdłuższe utrzymanie się na nim oraz FINAL BATTLE – polegająca na wypchnięciu przeciwników z planszy.

maj 2018

Robohackathon był jedną z konkurencji Bałtyckich Bitew Robotów w 2018 roku. Do konkursu przystąpiły 24 osoby wchodzące w skład 5 drużyn. Ich zadaniem było w ciągu 40 godzin zbudowanie od zera zdalnie sterowanego robota walczącego. Każdy z zespołów miał dostęp do części z elektroodpadów, m.in. silników oraz części od komputerów czy drukarek oraz nowe części elektroniczne, takie jak Arduino, mikrokomputer Raspberry Pi, moduły komunikacyjne i wiele innych. Do dyspozycji uczestników był również w pełni wyposażony warsztat plenerowy, w którym powstawały niesamowite konstrukcje mechaniczne oraz niebanalne obudowy. Dzięki partnerom wydarzenia na miejscu znajdowały się również drukarki 3d, wysokiej klasy sprzęt lutowniczy oraz pomiarowy.
Powstałe podczas zmagań roboty miały jedno zadanie- zwyciężyć w wielkiej bitwie finałowej. Po dwóch dniach zmagań, na sześciokątnym ringu stanęło do walki 5 konstrukcji wyposażonych w tajne bronie. Zadanie okazało się nie być łatwe. W starciu robotów liczyła się nie tylko moc silników i masa robotów, ale także jakość wykonania oraz spryt sterujących robotami operatorów.
Dodatkowo podczas całego czasu trwania konkursu drużyny były oceniane w takich kategoriach jak praca zespołowa, planowanie działań, pomysłowość, umiejętności, wygląd robota, oryginalność pomysłu, skomplikowanie konstrukcji oraz wykorzystanie dostępnych zasobów.

HACKATHON SIECI NEURONOWE

maj 2018

Hackathon z sieci neuronowych został przygotowany wraz z kołem naukowym “Gradient”. Był to typowo software’owy hackathon podczas którego uczestnicy mieli za zadanie przygotować projekt z wykorzystaniem sieci neuronowych. Wydarzenie odbyło się w Domu Technika dzięki wsparciu Naczelnej Organizacji Technicznej.

HACKATHON ŚWIĄTECZNY

grudzień 2017

Impreza została zrealizowana przy współpracy z Hackerspace Trójmiasto. Wydarzenie o lekkiej tematyce, uczestnicy mieli 24 godziny aby skonstruować urządzenie elektronicze związane z tematyką świąt bożego narodzenia.

TRÓJMIEJSKI TURNIEJ ROBOTÓW

2009 – 2017

Pierwsza edycja Trójmiejskiego Turnieju Robotów odbyła się w 2009 roku. Był to drugi taki turniej w Polsce. Od tego momentu członkowie Studenckiego Koła Automatyków SKALP ( Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki, Politechnika Gdańska) co roku gromadzili się, aby wspólnie zorganizować konkurs. Dzięki zaangażowaniu studentów, turniej cieszył się z roku na rok coraz większą popularnością. Od 2015 roku wydarzenie było organizowane we współpracy z powstałym, niezależnym Stowarzyszeniem Robotyków SKALP. Rekordowa edycja przyciągnęła w 2016 roku 176 uczestników oraz prawie 400 widzów. Podczas turnieju odbywały się takie konkurencję jak: xSumo, Linefollower, Linefollower Turbo, Linefollower Enhanced, Freestyle, Micromouse.


BRALIŚMY UDZIAŁ

Oprócz orgaznizowania hackathonów nasi członkowie biorą również udział w imprezach zewnętrznych. Do sukcesów należy zaliczyć:

  • Pierwsze miejsce w Alexa Hackathon 2016 organizowanym przez firmę Amazon
  • Pierwsze miejsce w Oriental Eovation Hackathon organizowanym przez firmę Blue Dot Solution
  • Trzecie miejsce w Pomeranian Eovation Hackathon organizowanym przez firmę Blue Dot Solutions
  • Drugie miejsce w Smart City Hackathon będący częścią Forum Wizja Rozwoju 2018